Tiden försvinner!

Tiden rinner iväg,
det börjar med en måndag och helt plötsligt är det fredag. Helt sjukt vad tiden går fort.

Snart juletid. . börjar kännas nu eftersom det är Lucia idag .. Ät inte för mycket lussebullar bara!
Och om vi hade bott i Norrköping fortfarande så hade det varit måånga florister som var trötta idag eftersom dom antagligen hade varit på luciavaka. .

Jag är ledig idag, mycket skönt och jag behöver det. . Det känns att man har mycket att göra på jobbet. .
Numera så uppskattar jag de små sakerna. . att komma med en tidigare buss, att det inte är fel på rödalinjen, att få ligga och dra sig i sängen, att få stänga igen butiken prick kl 19 .. osv osv ..

Sånt uppskattade jag itne lika mycket förut. . konstigt hur man kan omprioritera sitt liv. . Men som tur är så är det inte negativt i mitt fall .. eller jag tror inte det iaf. Har inte märkt något utav det. .

Sitter här nu. . har nyss ätit frukost, när de flesta andra människor har ätit lunch, inget jag direkt bryr mig om.
Måste städa idag .. som jag gör alla mina lediga dagar, eftersom det är endast då jag orkar och har tid. Tråkigt att städa, men nödvändigt. . Man vet ju aldrig när man får oväntat besök, då vill jag gärna ha städat och kunna bjuda på gevalia. För det är väl det man ska bjuda på när man får oväntat besök?

Nu blir det hopp in i duschen.
ha det!
hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0