Låt mig vara peddo =P

En helt vanlig dag, jobbandes på ÖB. Blir kallad till kassa 2. MIn kassa för dagen.
Servar en finska som knappt kan prata svenska.
Hon frågar om det är 3 för 10 på en viss chokladkaka.  Jag mitt pucko tror att hon frågar om en kostar 10 och säger naturligtvis "jaa!"

Då ångrar hon sig så klart. . eftersom hon inte vill betala 30 spänn för 3 STORA chokladkakor .. för det är ju på tok för dyrt?
Jenny krånglar men direkträttelser för att fixa så att det inte blir något på kvittot. Funkar inte. . förklarar då för nästa kund att det står på hans kvitto att han har handlat 3 chokladkakor men att jag har tagit bort dom så att han inte tror att han har betalat extra. ..
Då säger han " Jag litar på dig, du har ett så fint utseende" (här ska man ju känna sig smickrad, eller hur?) men problemet var att det var en gubbe på 80 år typ =P

Kul att man kan se bra ut i allas ögon, eller?

Efter jobbet blev det såklart glass i solen .. en glassig promenad till centrum blev det =)
Hämtade Mindy på "dagis" (pappas jobb) och åkte hem =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Halvars har öppnat i Norrköping nu. :)

2007-03-27 @ 17:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0