Nu blir det andra bullar!

För det blir moccarutor. .
Jag ska baka =)

Här är receptet jag tänkte använda mig av, det är hämtat från: http://hem.passagen.se/traktor.hasse/gallery/baka/text/mocrut.htm


Moccarutor

 


Ugn: 175 grader


Ingredienser:

150g smör

2 ägg

3 dl socker

2 tsk vanillinsocker

1 msk kakao

4½ dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1½ dl mjölk


Glasyr:

75g smör

1-2 msk kallt kaffe

1 msk kakao

2 tsk vanillinsocker

3½ dl florsocker


Garnera med kokosflingor eller färgat strössel.

  

Gör så här:

Smält smör och låt det svalna.

Vispa ägg och socker pösigt.

Blanda och tillsätt de torra ingredienserna omväxlande med mjölken och matfettet i äggsmeten.

Häll smeten på smörat bakplåtspapper i en långpanna, 30X40 cm.

Grädda kakan i nedre delen av ugnen ca 15 min.

Låt kakan svalna.

Smält under tiden smöret till glasyren.

Tillsätt de övriga ingredienserna under omrörning.

Bred glasyr på kakan.

Strö på rikligt med kokos eller färgar strössel.

Skär kakan i fyrkantiga bitar.


Går utmärkt att frysa om det blir något över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0