Sola bra.

Jag har precis kommit hem från farfar och Ann-Britt. .
Har bara hunnit packa upp min resväska, aldrig kul att behöva leva i en sådan.

Jag har varit och inhandlat lite grejer till resan som går till Barcelona den 10 juli. Lite sollotion å grejer. .
Hoppas att spf 20 ska räcka. . man vill ju inte bli en kräfta =P

Kloka soltips!

  • Gå försiktigt fram och sola långsamt.
  • Lär dig vilken hudtyp du har och välj solskyddsfaktor och tid i solen efter det.
  • Använd gärna minsta faktor 15 i början och trappa eventuellt ned senare.
  • Ansiktet är extra känsligt och kan behöva en högre solskyddsfaktor.
  • Undvik att sola mitt på dagen när solens strålar är som starkast.

Solschema för kroppen

 Solschema Vuxen
* BARN: Skydda med kläder, komplettera med Bamse solskydd 15/30 alt. CCS Spf 15, 20, 25 samt underhåll med praktiska Solspray 10 på oskyddad hud. Mycket små barn bör ej vistas i solen och tänk på att solen bränner även i skuggan

Solsschema för ansiktet

Solschema Ansikte


Läs mer på: http://www.ccs-se.com/sol/page.aspx?lnkId=6&parent=6&pid=4

Inte för att det är direkt solväder idag då. .
Men inför framtiden, många som bränner sig och får allvarliga skador på sommaren. .

Nu ska jag hitta på något med mammsen. .
Ha det bra!
Puss


Kommentarer
Postat av: Carro

Se upp i barcelona, dom rånar oftast unga människor på flygplatsen. Göm pengarna!!! Trevlig resa!

2008-06-21 @ 19:52:06
URL: http://frokenflorist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0