Snart är det dags. .

Nu börjar det närma sig. .
Både jul, nyår och bebis.
Kanske dags att börja slå vad om när den kommer? =P

Men det är bara att komma, allt det viktigaste är inhandlat =)
Det är bara små saker som ska handlas, som blöjor å så. . men det är ingen brådska direkt.

Är nu inne på v.36 och jag mår bra. Har haft ont i ischiasnerven ett tag men det har släppt, tack!
Visst är man lite stel ibland och ont i ryggen, men det går bättre nu när jag har gått ner i tid på jobbet.
Jobbar fortfarande iaf =) Tänkte gå innan julveckan börjar. . skönt =P
 

Vecka 36

Barnet:

Ungefär 45 cm och mellan 2.5-2.7 kg.

Barnets sugmuskler har blivit starkare och det har blivit rundare i hela ansiktet.
En färdig individ gör sig redo att födas. Nu är det bara slutspurten, den sista månaden, kvar men redan nu går det bra att födas till ett liv utanför livmodern. Barnet har trängt ner djupare i bäckenet, magen har sjunkit och plötsligt blir det lättare att andas. Barnet lägger på sig ytterligare
ett kilo under den sista månaden.

Mamman:

Bara en månad kvar!

Belastningen på rygg och bäcken ökar, det är påfrestande för ledband och muskler.
Vid den här tiden är det vanligt att man kan känna sig både lite nedstämd och irriterad. Det är påfrestande att vara stor och tung och allt går långsammare än det brukar göra. Du blir andfådd för minsta lilla och svettas mer än vanligt. Om du känner dig rastlös och orolig så är det helt normalt. Många kvinnor sover oroligare, har mer halsbränna och springer och kissar stup i kvarten, även nattetid. Du börjar längta efter att föda, att få se ditt barn på riktigt och att snart få din
egen kropp tillbaka igen. Antagligen fantiserar ni mycket kring barnet som snart skall födas och ni tänker kanske också på det stora ansvar som väntar er.


Har just nu halsbränna ofta, vilket kan vara riktigt smärtsamt! Och vilka springer inte upp på naten minst en gång?
Anfådd? Jo, tack men som sagt bättre nu när jag kan gå normalt. Irriterad kan jag också bli, men mest på dumma kunder. .

Jag vet att många vill ha en bild, då jag normalt utan bebis i magen inte tycker om att vara med på bild så blir det inte så mkt bilder. . men jag ska ta en innan den kommer ut, lovar =) men inte just i detta inlägg.


Kommentarer
Postat av: Frida

Tack för ett nytt inlägg Jenny, man är ju nyfiken liksom! :) Skönt att du mår bra. Vi väntar med spänning. Vilket datum är de beräknat? Kramar

2011-12-06 @ 16:29:29
URL: http://friidutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0