Är lika rörlig som Agda 90 år

Nu börjar man att känna att man är gravid!
Efter ett arbetspass på 8 timmar så känner man sig som Agda 90 år. .Helt slut på kvällarna och om jag har satt mig ner i soffan så är det kört, då är det svårt och gör ont att ta sig någonstans.

Börjar att fundera på om man ska gå ner lite i tid. .Det är ändå bara 8 veckor kvar.

På torsdag så ska vi på det andra ultraljudet =) då får vi hälsa på bebisen igen.
Och på fredag så ska jag till barnmorskan. Jag är glad att jag bytte barnmorska förut. Hade en knasig tant som tyckte att jag inte skulle gå upp mer än 5 kg under min graviditet, vilket jag inte tyckte var så konstigt först men när jag pratade med andra mammor så förstog jag att hon var lite konstig. Jag menar, jag har gått upp 7 kg nu. Tycker inte att det är så mkt. Då har jag dessutom inte tänkt på vad jag har ätit direkt, har ätit det jag ville ha. Fast ändå inte tryckt i mig heller.
Den nya barnmorskan som jag fick är sååå mkt bättre! Hon tycker att min viktuppgång ser såå bra ut och att det som är viktigast är att jag mår bra och att bebisen gör det, vilket den gör. Alla mina värden är jättefina :)

Idag är jag ledig, men det blir ingen tvätt som det brukar bli för den tog älskling hade om i fredags =)
Har plockat undan lite här, vattnat blommorna och ska snart ta hand om disken. Blir ganska lugnt idag, ska passa på att inte göra något när jag kan. Passa på att njuta av lugnet före stormen ;)

Detta är iaf vad som händer just nu där inne: 

Vecka 32


Bebisen:

40 cm och 1.7 kg.

32 veckor gammal och inlagringen av underhudsfett fortsätter. Barnet skall gå upp ungefär 2 kg på de resterande 8 veckorna. Det är starkare och kan ge dig rejäla kickar. Om barnet sparkar rakt på din urinblåsa kan du till och med kissa på dig. Hjärnan fortsätter att utvecklas och växa. Man vet att barnet vid den här tiden har aktivitet i hjärnan både när det är vaket och när det sover. Om det betyder att barnet drömmer har man däremot inte kunnat påvisa. På små pojkar börjar testiklarna nu att gå ner i pungen.

Mamman:

Nu kommer den stora magens tid.

Du behöver mer vila, mat och dryck för att orka och för att barnet skall kunna växa ordentligt.Beroende på var ni bor i Sverige har ni troligen redan tagit ställning till var ni skall föda. På många håll finns fler än ett alternativ. Vanligast är att man väljer den klinik som ligger närmast hemmet, det känns oftast tryggast och enklast. Det finns de som vill föda hemma. Då är det viktigt att man i mycket god tid får kontakt med någon av de barnmorskor och läkare som arbetar med hemförlossningar. De är inte så många men fråga er barnmorska om det finns någon i ert närområde, eller sök på internet.


Från Libero.se


Kommentarer
Postat av: Linda

Varför får ni göra ett andra ultraljud? :)

2011-11-12 @ 21:20:09
URL: http://lindapingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0