10 dagar kvar till jul och 23 dagar kvar till bf.

Tiden går fort!
Det är endast 23 dagar kvar till beräknad födelse.
Men jag mår så där oförskämt bra. Visst är det lite tyngre att röra sig men jag jobbar fortfarande.
Ska jobba veckan ut nu. Sen tänkte jag ta ledigt. Mest eftersom att jag inte får plats bakom disken på jobbet. Det är så många som ska tränga sig där och då är det kanske inte så bra att ha en flodhäst där! :)
Är dock ledig idag. Då börjar jag dagen med att tvätta. Tvättar lite småtting kläder också som ska ner i bb-väskan. Som jag inte har packat än, men tänkte göra det idag. .

Några tips från er mammor om vad som ni saknade/glömde att packa ner i den väskan?

Något som jag inte tycker om är när någon tvättar på ens bokade tid. Som nu när jag gick ner til tvättstugan så var min ena maskin igång, med mer än halva tiden kvar av programmet. Det är ju min tid, så jag tar ut tvätten, e samtidigt så får jag skuldkänslor för att deras tvätt ska ligga där blöt och otvättad. Speciellt när maskinen var full med barnkläder. .
Fast å andra sidan så får man vara ute i tid och boka en tvättid. Å dessa skuldkänslor, kan ni inte bara flyga bort ibland?!

På tal om dagar .. Det är endast 10 dagar kvar till julafton, någn mer som har julklapps panik? Dessa föräldrar som inte vet vad de önskar sig. . Vad ska man hitta på då?
Iofs kan jag denna jul lova ett barnbarn inom en snar framtid =P Något som många föräldrar önskar sig ibland. .

Nu ska jag sluta tänka på skuld- och panikkänslor. Dags att gå ner till tvättstugan och fixa tvätten!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag gjorde en lista för BB-väskan. De är ju så mycket man bara kan packa i sista stund som vi bockade av och slängde ner innan vi for. Googla lite såna förtryckta förslag också så får du många ideér! :)God jul!

2011-12-15 @ 10:12:32
URL: http://friidutten.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh sånna människor i tvättstugan är inte roliga! Och sen är de aldrig någon som städar efter sig heller... Du ska inte ha ångest de är ju din tid! KRAM

2011-12-17 @ 15:26:04
Postat av: Ellinor

Håller med Frida. Kolla listor och känn efter vad som passar er. Vi stannade bara på BB med första barnet och då låg man mest och snoosade på bebisen;-) Hann inte med böcker eller annat. Men bättre att packa för mycket än för lite. Man vet ju inte hur länge man vill stanna heller:-)

2011-12-19 @ 16:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0