Ja! den klarar sig!

Idag har det gått sååå segt ..

Och idag har alla mina kunder vaknat på fel sida verkade det som ..
Vafan, låt mig slå in pappret om blommorna själv!!

Jag vet att det är klatt ute och ja, jag vet att julstjärnan är känslig för kyla. .
och ja, jag ska slå in den i tidningspapper.. Ja, den klarar sig ute så här. .

Jag hade en diskussion med en kund. .
Jag slår in en julstjärna med kruka.

kund: Är det säkert att den klarar sig ute?
Jag: Ja, absolut. . det gör den.
Kund ( 3 sek senare ) : Är det säkert att den klarar sig nu?
Jag: Ja, jag har slagit in den i papper, så den klarar sig.
Kund (ytterligare 3 sek senare) : Är det säkert att den klarar sig?
Jag: Ja, jag har slagit in den i silkespapper-tidningspapper och inslagningspapper. så den klarar sig . .
Kund: Men är det säkert att den klarar sig?
Jag: Ja!! jag har nu satt ner den i en papperpåse och häftat ihop den också. .så den klarar sig utmärkt.
Kund: Jaja, vi får väl se om den klarar sig när jag kommit hem. .
Jag: Tack, HEJDÅ!

fan alltså .. vissa fattar inte. .
och jag hade minst 3 st sånna kunder idag.
 
Hoppas att morgondagen blir lite bättre och att kunderna, även jag har vaknat på rätt sida!


Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, sicket folk...

2007-12-19 @ 22:59:19
URL: http://ladykiller.blogg.se
Postat av: Christian Thomasson

Surfade runt och hittade din blogg. Det var Stikkan A som sa att folk är inte så dumma som man tror utan dummare. Jag har jobbat i Kundtjänst och folk kan verkligen gå på ens tålamod när man förklarat samma sak 10 gånger.



Sen kanske jag är lite konstig men jag tycker faktiskt det är vackert med blommor inslagna i tidningspapper. Ger en mysig och lite "gammaldags" känsla att komma in i en blomster affär, se alla vackra blommor, känna lukten av blöt jord och se det ligga tidningar/tidningspapper!



2008-11-18 @ 22:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0