Åter till Borlänge hålan

Jaha, då är man tillbaka här igen då. .. Borlänge, den ljuvliga staden .. eller inte! =P

Jag har nu varit i sthlm i 6 dagar.
Arbetat lite,fikat, träffat vänner.

Så här var veckan:

Fredag 9/2 :
Jag anländer till sthlm station kl 16:16. Ser när jag ska ta min väska ( en helt vanlig sportbag från stadium) att det har spruckit en bit i sömmen på ena sidan, ca 10 cm. Tänker att det inte är någon fara och traskar till t-banan för att ta mig till Michaelas jobb på östermalm. Upptäcker på t-banana att väskan ha spruckit ytterligare en bit .. är nu sprucken hela sidan i sömmen .. Härligt tänker jag och sätter den sidan mot ryggen för att inget ska trilla ur. . Pinsamt också, Hej! jag har en väska som är trsig och alla mina saker håller på att ramla ur! =/ =S. Jag klarade mig till michaelas jobb. När hon har slutat och vi ska åka hem till henne så upptäcker jag att hela andra sidan också har spruckit. . ännu härligare! Får då gå runt och bära min väska, som faktiskt var ganska tung. Tur att man inte behöver gå så långt i sthlm iaf =P

Sen efter lite mat i magen och nervarvning så beger vi oss ut i sthlm:s natten. Dansar som fan på dansgolvet, får ett par plastglasögon, ett plasthalsband och en tamburin i plast. Eller jag hade flera utav varje sort som jag glatt delade ut till andra =) Är man generös så är man! =P
Sen blir det en ganska tidig hemgång. Är hemma vid 4 tiden ungefär.

Lördag 10/2:
Sov morgon, behövligt =) Jenny var inte bakis. Bra tecken. Man kan ha kul utan att dricka massor =P
Tog det lugnt, var sedan på fika med Christian.
Tack så mycket för fikat, det är min tur att bjuda nästa gång =)
Sen efter några timmars fika så blev det hemgång och mat hos michaela, melodifestivalen, film och godis - givet =)

Söndag 11/2:

Fikade idag med Michaela och Carro. Lite skvaller. Kaffet blev på Robert´s Coffee. Trevligt ställe det där =)

Måndag 12/2:
Jenny är barnvakt åt lilla Yasmina. En Amstaff-Pitbull på 9 månader. Så söööt =)
Jag är hennes Gud mor minsann =)
Vi åkte in till stan och hälsade på matte michaela och sen gick vi till carros butik och kikade.
Lite pinsamt när Yasmina kissar mitt i trappan nere i t-banan =P
Men men. Är man nödig så är man? he he

Tisdag 13/2:
Jag jobbar med Michaela på Ola´s Blommor. Förbereder inför alla hjärtans dag. Snitta rosor utav bara helvete. Men ja, jag gillar fortfarande rosor =P
Ganska sliten efter 9 timmar med endast 5 min lunch =P
Efter jobbet blev det hemgång, mat, tv och sen sova på en gång =)

Onsdag 14/2
Alla <3 dag. Stressigt, stressigt och ska jag säga att det var stressigt.
9 timmar stress med denna dag också 5 min lunch.
Om jag ska förklara hur stressigt det var så kan jag säga att kassan låg på 7 gånger så mycket som mot en vanlig arbetsdag =P
Vi var 5 som arbetade. Har räknat ut att vi hade ungefär 40 kunder var under dagen. Fast då arbetade inte alla 5 från öppnings dags heller.
Stressig dag helt enkelt.

Torsdag 15/2:
Michaela ska till jobbet. Jag försöker sova ändå. .Men det går inte så bra =P
Segar mig igenom morgonen och förmiddagen. Packar väskan ( inte den trasiga utan en som jag har lånat av Michaela ) Fixar iordning mig. Åker in till stan och dumpar av väskan på Michaelas jobb. Hälsar och säger hej då till Carro i hennes butik. Åker vidare till butiken där Frida och Emma jobbar och hälsar på. Men Emma var sjuk den dagen. =/ Sen åker jag tillbaka till Michaela igen innan jag ska bege mig till Centralen och ta tåget hem kl 17:44. Kom precis med tåget, utan biljett, utan sittplats. Men det gick bra. Jag kom hem iaf =)

Det var min vecka i Sthlm =P
Sjukt trött var jag igår, men nu börjar jag bli lite piggare.
Ska bara ha det stora nöjet att packa upp väskan nu =P
Jätte kul, inte =P


|Sthlm är faktiskt ganska trevligt ändå.

Kommentarer
Postat av: Therese

Stackars väska! Kan inte vara lätt att spricka i hufudstan..Varför fick du en massa plastsaker btw? Beachparty? :P

2007-02-17 @ 11:42:30
URL: http://ladykiller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0